Používáním webů z portálové rodiny praha.eu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používají soubory cookies.  Více informací
Rozumím

Praha volnočasová

Slovo vedení

RNDr. Věra Bidlová
vedení Botanické zahrady hl. města Prahy

Botanická zahrada v Troji je drahokamem Prahy. Potřebujete jen pár minut a centrum hlavního města můžete vyměnit za jedinečný prostor plný skvostů rostlinné říše.

zobrazit více »

Naše zahrada je svým věkem velice mladá dáma. Vždyť se pro veřejnost otevřela poprvé v roce 1992. Do té doby byla především vědeckým pracovištěm uzavřeným před zraky návštěvníků. V krátkém čase si ovšem stačila získat uctivé místo ve společnosti ostatních českých a moravských zahrad. Má své obdivovatele, své příznivce, každoročně ji navštíví kolem 300.000 milovníků rostlin.

Území zhruba 26 hektarů v sobě zahrnuje vedle intenzivně obhospodařovaných ploch i lesní expozice, historicky významnou vinici a také unikátní tropický skleník Fata Morgana.

Kromě návštěvníky hojně navštěvované Ornamentální zahrady a Japonské zahrady stojí za povšimnutí též suchomilnými dřevinami osázená Stráň, kde nepřehlédnete tři velké kovové sochy. Na Pivoňkovou louku s unikátní sbírkou pivoněk přicházejí návštěvníci zejména na přelomu května a června, kdy desítky těchto krásných dřevin kvetou. Kousek dál se nachází další zajímavá expozice Stálezelených dřevin a stínomilných trvalek a část věnovaná Lesním biotopům východní Asie a Severní Ameriky. Velkým lákadlem pro všechny milovníky kaktusů a sukulentů je nepochybně sbírka zimovzdorných kaktusů v expozici Severoamerická polopoušť. V Mokřadu a jezeře můžeme vedle zajímavých vodních, bahenních a masožravých rostlin po celé jaro sledovat vývoj našich domácích žab a čolků.

A pokud vás z toho všeho chození rozbolí nohy a pocítíte hlad a žízeň, pak rozhodně neuděláte chybu, když zamíříte do památkově chráněné Vinice sv. Kláry a okusíte její „plody“ – myšleno pochopitelně jedinečné víno zpracovávané přímo v místě sklizně. Pokud ovšem dáte přednost komornějšímu prostředí, pak stačí využít možnosti zapůjčení piknikových dek a lehátek. S výjimkou Japonské zahrady můžete se svými přáteli posedět přímo na trávě dle své libosti… Navíc snad není dne, kdy by tady neprobíhala nějaká akce.

Zdá se vám výčet proč navštívit Botanickou zahradu hlavního města Prahy v Troji malý?!


Do Zahrady zve Věra Bidlová, vedení BZ

« zobrazit méně

Z tiskových zpráv

Kam jsme vás zvali v minulosti:
Buďte s námi indiány

9. 6. 2012
Akce s Pražskými vodovody a kanalizacemi, a. s. na expozici Severoamerické prérie s tee-pee.

Více

Kam jsme vás zvali v minulosti:
Hmatovka...aneb Bez medu to nejde

2. 6. 2012 – 17. 6. 2012
Šestnáctá hmatová výstava seznámí nejen zrakově postižené návštěvníky s životem včel.

Více

OTEVÍRACÍ DOBA

Duben:
9.00 – 18.00

Květen, červen, červenec, září:
9.00 – 19.00

Březen, říjen:
9.00 – 17.00

Listopad, prosinec, leden, únor:
9.00 – 16.00

Skleník Fata Morgana je každé pondělí uzavřen.

Venkovní expozice můžete obdivovat ještě 2 hodiny po zavírací době.
Pokladna SEVER otevřena již od 8.00. Pokladna VINICE otevřena denně!!!

13. 01. 2016–13. 02. 2016 / Květinové „Béčko“ trojské botanické zahrady je mezi 25 nejlepšími kampaněmi roku 2015

Jedenácté místo z 217 hodnocených kampaní roku 2015 získala botanická zahrada v Troji, a to díky nové vizuální identitě. Předběhla tak například nejvýraznější kampaň Fofola. Propagace s květinovým písmenem „B" se projevila i na návštěvnosti, která během roku 2015 vzrostla. Úspěch přišel také v mezinárodní soutěži Tokyo TDC Annual Awards, do které se přihlásilo 2 800 děl z celého světa.

„Pro nás je to obrovský úspěch. Radost je o to větší, že kampaně hodnotili během celého roku odborníci. Získali jsme krásných 57 %, které nám přinesly jedenácté místo a jsme tak v nejlepší pětadvacítce. I na tomto umístění je vidět, že změna vizuální identity, kterou pro nás vytvořilo Studio Najbrt, byl krok správným směrem," vypráví s nadšením Věra Bidlová, náměstkyně pro marketing a PR z trojské botanické zahrady.

Kampaň s „Béčkem" poslalo Studio Najbrt do Japonska, a to do mezinárodní soutěže Tokyo TDC Annual Awards. „Přihlásilo se celkem 2 700 návrhů z celého světa. Naše kampaň byla vybraná do knihy, která se každoročně vydává," říká Zuzana Lednická ze Studia Najbrt.

Kampaň zvýšila počet návštěvníků

Povedená a svěží kampaň se projevila i na návštěvnosti zahrady. „V loňském roce přišlo do zahrady přes 317 000 lidí, to je o 16 000 více než v roce 2014. Chceme, aby návštěvnost stále stoupala. Rádi bychom do roku 2020 měli okolo 400 000 návštěvníků ročně," hovoří o plánech botanické zahrady Bidlová.

Více informací:

 

Zpět

KALENDÁŘ AKCÍ

leden 2018
POÚTSTČTSONE
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Nahoru   /   Archiv   /   Kontakt